15 Temmuz 2014 Salı

"      Hükümetler? En iyi ihtimalle aşağılıktırlar. Evvet, aşşağılık. En iyi olasılıkla, en nihai iyinoktalarında ise ikiyüzlüdürler. Sürekli öldürür ve yağmalarlar çünkü iyi bi işte; kaptalizmin kutsal kâsesi olan Kar Zarar Tablosu için iyidir. Halkın refahı gibi şeylerin Şirket kârlarının önünü kesmesine asla izin vermeyin. Hadi canım, gerçekçi ol biraz, eğer bizim.. Başınızı saygıyla eğin çocuklar. Kar Zarar Tablomuzun önüne geçerlerse birkaç milyon insanın hayatı nedir ki!.. Ve kilise. Kilise! Lanet olası kilise, O ADİ PİÇLER! İyi becerdikleri tek şey genç oğlanları yağmalamaktır (ne harika kelime). Sanırım küçük kızları da rahibelik için saklıyolar. Bu şeyleri ne bok yemeye düşünüyorum ki ben? Bu çürümüş dünyada yaşamaya katlanamıyorum. Kendime neden işkence edeyim ki? Neden etrafa bakmaya ve dünyanın gerçek yüzünü görmeye devam ediyorum ki? Yaşıyolar olmanın verdiği acı zaten her koşulda dayanılmaz bir şey; durumumu neden daha da kötüleştiriyorum ki? İsa, İsa, İsa. Yardım et bana. Lütfen, yardım et bana! Eğer gerçekten varsan seni sıska Yahudi piçi, kendimi öldürmeme yardım et. Kendini gebertecek kadar taşaklı olmadığını biliyordum, başkalarını bunu yapmaya zorladın ve onların kanı senin ellerinde. Pilate senden sadece yürüşe çıkmanı istemişti ama sen reddettin, onu seni çeteye teslim etmeye zorladın ve şimdi senin ölümünün suçunu paylaşmak zorundalar. Bu kadar çabuk geri dönemnin sebebi de bu, günahların için kefaret ödemek... evet ve bunu yapmak için çok vaktin vardı. Bütün o insanları katil olmaya zorlamakla kalmadın, ayrıca Hıristiyanlıktan ve yok edilen milyonlarca, yüz milyonlarca hayattan da sen sorumlusun. Hâlâ da yok ediliyorlar. Her gün. Her gün! Bunun nasıl bir şey olduğuna dair bir fikrin var mı? Var mı? Hiç şeyinde mi acaba? Olamaz. Pekâlâ, umarım iddia ettiğin gibi büyük şamansındır. Evet. O zaman çaresizlik ve ıstırabın derinliklerine sürüklediğin yüz milyonlarca ruhun acısını hissedebilirsin. SEninle neden konuşuyorum bilmiyorum. İğrenç ötesisin. Ama yine de sana kefaretini ödeme, hayatında bir kez olsun biri için bir şey yapma şansı vereceğim.Bu tetiğini çekmeme yardım et. Acı ve ıstırabımı sona erdirmeme yardım et. Bu hayattan kurtulmama yardım et. Istırap ve sefalet dolu bu imkansız hattan. Bunu yap benim için ve ben de seni affedeyim. Günahlarını bağışlayacağım ve o sıska kıçını kurtarabileceksin. 24 saatin var İsa. Hepsi bu. 24 saat. Ve kefaretinin ödemen için son şansın bu. Hâlâ varken kullan bu şansı. Gökteki o büyük çakal sana çok kızmış olmalı ve muhtemelen kıçına nişan almaya hazırlanıyordur. Ki bence bunda bir sorun yok ama çok uzun sürebilir ve ben bu boktan şimdi kurtulmak istiyorum.. hemen şimdi! Dünyaya acı ve sefalet yaymaya devam etmene neden izin veriliyor, anlamıyorum. Sanırım bu reddedemeyeceğin bir teklif. Kabul etsen iyi edersin Yahudi çocuk, bu özel teklifin tekrarı olmayacak. Sadece bir kere, tek bir gün yapılan bir teklif bu. Şimdi lütfen çık buradan. Arkadaşlarımın beni seninle konuşurken görmesini istemem. Sokak serserilerini eve almak başka bir şey ama sen..."


Bekleme Dönemi
HUBERT SELBY JR.
Sayfa 107-109


0 yorum:

Yorum Gönder